Het kan natuurlijk voorkomen dat de prijs of de voorraad van een product aangepast moet worden. Dit is mogelijk in de ZuprCharger App en in de Backoffice op www.zupr.nl/admin. Zupr maakt gebruik van vier voorraadweergaven: op voorraad, voorraad op aanvraag, niet op voorraad en uit assortiment. De voorraadweergaven worden in dit artikel kort toegelicht.
Dit artikel bevat de volgende onderdelen:
- De prijs van een product wijzigen
- De voorraadweergave van een product wijzigen
- Toelichting voorraadweergaven
De prijs van een product wijzigen
Je kan de prijs van het product eenvoudig wijzigen via de ZuprCharger App en via de Backoffice op www.zupr.nl/admin.
Prijs wijzigen via de ZuprCharger App
- Open de ZuprCharger App en log in met je Zupr-account.
- Selecteer de verkooplocatie waar het aan te passen product aan verbonden is.
- Klik op Producten en zoek het product waar je de prijs van wilt wijzigen.
- Selecteer het product en klik op Wijzig product voor verkooplocatie.
- Pas de prijs van het product aan.
- Klik op Opslaan.
Prijs wijzigen via de Backoffice
- Ga naar www.zupr.nl/admin en log in met je Zupr-account.
- Selecteer de verkooplocatie waar het aan te passen product aan verbonden is.
- Klik op Assortiment in het menu en zoek het product waar je de prijs van wilt wijzigen.
- Klik op achter het product en klik op Instellingen.
- Pas de prijs van het product aan.
- Klik op Opslaan.
De voorraadweergave van een product wijzigen
Je kan de voorraadweergave van het product eenvoudig wijzigen via de ZuprCharger App en via de Backoffice op www.zupr.nl/admin.
Voorraadweergave wijzigen via de ZuprCharger App
- Open de ZuprCharger App en log in met je Zupr-account.
- Selecteer de verkooplocatie waar het aan te passen product aan verbonden is.
- Klik op Producten en zoek het product waar je de voorraadweergave van wilt wijzigen.
- Selecteer het product en klik op Wijzig product voor verkooplocatie.
- Pas de voorraadweergave van het product aan.
- Klik op Opslaan.
Voorraadweergave wijzigen via de Backoffice
- Ga naar www.zupr.nl/admin en log in met je Zupr-account.
- Selecteer de verkooplocatie waar het aan te passen product aan verbonden is.
- Klik op Assortiment in het menu en zoek het product waar je de voorraadweergave van wilt wijzigen.
- Klik op achter het product en klik op Instellingen.
- Pas de voorraadweergave van het product aan.
- Klik op Opslaan.
Toelichting voorraadweergaven
Voorraadweergave: Op voorraad
Selecteer deze voorraadstatus wanneer een product (over het algemeen) op voorraad is. Een consument kan er vanuit gaan dat het product in de winkel kan worden gekocht én kan het product online bestellen (reserveren, click & collect of bezorgen) en mogelijk ook direct online afrekenen.
Voorraadweergave: Voorraad op aanvraag
Selecteer deze voorraadstatus wanneer je niet zeker bent of een product op voorraad is, of wanneer je op korte termijn over het product kunt beschikken. De consument kan online de voorraadstatus van het product opvragen, een zogenaamde informatieverzoek. Nadat een consument een informatieverzoek doet, krijg je een melding per mail, in de ZuprCharger App en in de Backoffice. Hier kan je aangeven of je het product op voorraad hebt en kan je eventueel een opmerking toevoegen (bijvoorbeeld hoe snel je over het product kan beschikken).
Let op! Zolang het informatieverzoek niet is beantwoord, kan de consument geen online bestelling (reserveren, click & collect en bezorgen) plaatsen.
Voorraadweergave: Niet op voorraad
Selecteer deze optie wanneer je een product niet op voorraad hebt, maar het product wel wilt tonen in uw winkelassortiment. Consumenten kunnen het product niet reserveren en bestellen.
Voorraadweergave: Niet op voorraad
Is het product uit je assortiment? Kies van voor de voorraadweergave Uit assortiment. Het product wordt uit het assortiment van je winkel verwijderd en is daarmee niet meer zichtbaar op de winkelpagina. Het product blijft opgeslagen in de database, waardoor je het op een later moment eventueel weer kan toevoegen.