Hoe je producten vanuit je winkel levert aan de klant, worden leveringsopties genoemd bij Zupr. Middels het platform kan je als winkel vier verschillende leveringsopties aanbieden: in de winkel te koop, reserveren, click & collect en bezorgen. De optie in de winkel te koop staat ten alle tijden aan en kan niet worden uitgezet. De opties reserveren, click & collect en bezorgen kan je zelf beheren op winkel- én productniveau. Beide worden in dit artikel toegelicht.
Dit artikel bevat de volgende onderdelen:
- De optie reserveren instellen op winkelniveau
- De optie click & Collect instellen op winkelniveau
- De optie bezorgen instellen op winkelniveau
- Product(en) uitzonderen voor een leveringsoptie(s)
Let op! Voor het aanbieden van click & collect en bezorgen is online betalen vereist. Lees hier hoe je online betalingen via het Zupr-platform mogelijk maakt met Stripe, onze payment provider.
De optie reserveren instelling op winkelniveau
Als je winkel reserveren aanbiedt, kan de consument één of een verzameling van producten reserveren. Nadat een consument een reservering heeft geplaatst, ontvang je een notificatie hiervan per mail, in de app en in de backoffice. Vervolgens geef jij aan of je de reservering wilt accepteren of wilt annuleren. Na het accepteren van de reservering kan je de consument middels een opmerking laten weten hoe lang je de reservering vast houd.
Reserveren instellingen via de ZuprCharger App
- Open de ZuprCharger App en log in met je Zupr-account.
- Selecteer de verkooplocatie waarvoor je reserveren wil instellen.
- Klik op
om naar de instellingen te gaan.
- Klik op Leveringsopties.
- Selecteer Ja onder de vraag 'Wilt u consumenten producten laten reserveren?'
- Voeg een e-mailadres toe waarop je de notificaties wil ontvangen.
- Klik op Opslaan.
Reserveren instellingen via de Backoffice
- Ga naar www.zupr.nl/admin en log in met je Zupr-account.
- Selecteer de verkooplocatie waarvoor je reserveren wil instellen.
- Klik op Bestellingen in het menu en klik vervolgens op Instellingen.
- Ga naar de tab Reserveren.
- Selecteer Ja onder de vraag 'Wilt u consumenten producten laten reserveren?'
- Voeg een e-mailadres toe waarop je de notificaties wil ontvangen.
- Klik op Opslaan.
De optie click & collect instelling op winkelniveau
Als je winkel click & collect aanbiedt, kan de consument één of een verzameling van producten online afrekenen en vervolgens de bestelling in de winkel afhalen. Nadat de consument een bestelling voor click & collect heeft geplaatst en betaald, ontvang je een notificatie hiervan per mail, in de app en in de backoffice. Vervolgens geef jij aan of je de bestelling accepteert of annuleert (als je bijvoorbeeld de producten toch niet op voorraad hebt). Na het accepteren van de bestelling kan je de consument middels een opmerking laten weten wanneer de bestelling klaar ligt.
Let op! Voor het aanbieden van Click & collect moet er een Stripe-account gekoppeld zijn aan je Zupr-account. Lees hier hoe je online betalingen mogelijk maakt.
Click & collect instellingen via de ZuprCharger App
- Open de ZuprCharger App en log in met je Zupr-account.
- Selecteer de verkooplocatie waarvoor je click & collect wil instellen.
- Klik op
om naar de instellingen te gaan.
- Klik op Leveringsopties.
- Selecteer Ja onder de vraag 'Wilt u click & collect aanbieden?'
- Voeg een e-mailadres toe waarop je de notificaties wil ontvangen.
- Voeg eventueel een inpakservice toe.
- Klik op Opslaan.
Reserveren instellingen via de Backoffice
- Ga naar www.zupr.nl/admin en log in met je Zupr-account.
- Selecteer de verkooplocatie waarvoor je click & collect wil instellen.
- Klik op Bestellingen in het menu en klik vervolgens op Instellingen.
- Ga naar de tab Click & Collect.
- Selecteer Ja onder de vraag 'Wilt u click & collect aanbieden?'
- Voeg een e-mailadres toe waarop je de notificaties wil ontvangen.
- Voeg eventueel een inpakservice toe.
- Klik op Opslaan.
De optie bezorgen instelling op winkelniveau
Als je winkel bezorgen aanbiedt, kan de consument één of een verzameling van producten online afrekenen die vervolgens (thuis)bezorgt worden. Nadat de consument een bestelling voor bezorgen heeft geplaatst en betaald, ontvang je een notificatie hiervan per mail, in de app en in de backoffice. Vervolgens geef jij aan of je de bestelling accepteert of annuleert (als je bijvoorbeeld de producten toch niet op voorraad hebt). Na het accepteren van de bestelling kan je de consument middels een opmerking laten weten wanneer de bestelling bezorgd wordt.
Via het platform van Zupr kan je op twee verschillende manieren bezorgen aanbieden, deze zijn hieronder uitgelicht:
- Bezorgen zelf regelen (altijd beschikbaar)
Bij het selecteren van deze optie bepaal je zelf hoe de bestellingen verzonden worden. - Bezorgen door koerier winkelgebied (alleen beschikbaar wanneer er een koeriersdienst is aangesloten)
Bij het selecteren van deze optie worden bestellingen verzonden door een aangesloten koerier met een beperkt verzorgingsgebied. Wil je ook buiten het beperkte verzorgingsgebied willen bezorgen, dan kan je dit zelf afhandelen.
Let op! Voor het aanbieden van bezorgen moet er een Stripe-account gekoppeld zijn aan je Zupr-account. Lees hier hoe je online betalingen mogelijk maakt.
Zelf Bezorgen instellingen via de ZuprCharger App
- Open de ZuprCharger App en log in met je Zupr-account.
- Selecteer de verkooplocatie waarvoor je bezorgen wil instellen.
- Klik op
om naar de instellingen te gaan.
- Klik op Leveringsopties.
- Selecteer Bezorging zelf regelen onder de vraag 'Wilt u bezorging aanbieden?'.
- Voer eventueel een minimum orderbedrag in. Bij orders onder het minimum orderbedrag krijgt de consument een melding te zien dat zij de order niet kunnen laten bezorgen tenzij ze aan het minimum orderbedrag voldoen.
- Voeg een e-mailadres toe waarop je de notificaties wil ontvangen.
- Geef aan of je alleen lokaal of door heel Nederland wil bezorgen. Als je kiest voor alleen lokale bezorging, dan voer je de postcodes in waar je bezorgen mogelijk wil maken.
- Voeg eventueel een meerprijs voor bezorgen toe.
- Geef aan binnen welke tijd de bezorgingen worden geleverd.
- Voeg eventueel een inpakservice toe.
- Klik op Opslaan.
Zelf bezorgen instellingen via de Backoffice
- Ga naar www.zupr.nl/admin en log in met je Zupr-account.
- Selecteer de verkooplocatie waarvoor je bezorgen wil instellen.
- Klik op Bestellingen in het menu en klik vervolgens op Instellingen.
- Ga naar de tab Bezorgen.
- Selecteer Bezorging zelf regelen.
- Voer eventueel een minimum orderbedrag in. Bij orders onder het minimum orderbedrag krijgt de consument een melding te zien dat zij de order niet kunnen laten bezorgen tenzij ze aan het minimum orderbedrag voldoen.
- Voeg een e-mailadres toe waarop je de notificaties wil ontvangen.
- Geef aan of je alleen lokaal of door heel Nederland wil bezorgen. Als je kiest voor alleen lokale bezorging, dan voer je de postcodes in waar je bezorgen mogelijk wil maken.
- Voeg eventueel een meerprijs voor bezorgen toe.
- Geef aan binnen welke tijd de bezorgingen worden geleverd.
- Voeg eventueel een inpakservice toe.
- Klik op Opslaan.
Bezorging door koerier winkelgebied instellingen via de ZuprCharger App
- Open de ZuprCharger App en log in met je Zupr-account.
- Selecteer de verkooplocatie waarvoor je bezorgen wil instellen.
- Klik op
om naar de instellingen te gaan.
- Klik op Leveringsopties.
- Selecteer Bezorging door koerier winkelgebied onder de vraag 'Wilt u bezorging aanbieden?'.
- Voer eventueel een minimum orderbedrag in. Bij orders onder het minimum orderbedrag krijgt de consument een melding te zien dat zij de order niet kunnen laten bezorgen tenzij ze aan het minimum orderbedrag voldoen.
- Voeg een e-mailadres toe waarop je de notificaties wil ontvangen.
- Geef aan op welke dagen de koerier bestelling kan afhalen in je winkel.
- Kies of je buiten het verzorgingsgebied van de koerier eventuele bestellingen zelf wil afhandelen. Als je hiervoor kiest, ga dan door met stap 10. Kies je hier niet voor, ga dan door met stap 13.
- Geef aan of je alleen lokaal of door heel Nederland wil bezorgen. Als je kiest voor alleen lokale bezorging, dan voer je de postcodes in waar je bezorgen mogelijk wil maken.
- Voeg eventueel een meerprijs voor bezorgen toe.
- Geef aan binnen welke tijd de bezorgingen worden geleverd.
- Voeg eventueel een inpakservice toe.
- Klik op Opslaan.
Bezorging door koerier winkelgebied instellingen via de Backoffice
- Ga naar www.zupr.nl/admin en log in met je Zupr-account.
- Selecteer de verkooplocatie waarvoor je bezorgen wil instellen.
- Klik op Bestellingen in het menu en klik vervolgens op Instellingen.
- Ga naar de tab Bezorgen.
- Selecteer Bezorging door koerier winkelgebied.
- Voer eventueel een minimum orderbedrag in. Bij orders onder het minimum orderbedrag krijgt de consument een melding te zien dat zij de order niet kunnen laten bezorgen tenzij ze aan het minimum orderbedrag voldoen.
- Voeg een e-mailadres toe waarop je de notificaties wil ontvangen.
- Geef aan op welke dagen de koerier bestelling kan afhalen in je winkel.
- Kies of je buiten het verzorgingsgebied van de koerier eventuele bestellingen zelf wil afhandelen. Als je hiervoor kiest, ga dan door met stap 10. Kies je hier niet voor, ga dan door met stap 13.
- Geef aan of je alleen lokaal of door heel Nederland wil bezorgen. Als je kiest voor alleen lokale bezorging, dan voer je de postcodes in waar je bezorgen mogelijk wil maken.
- Voeg eventueel een meerprijs voor bezorgen toe.
- Geef aan binnen welke tijd de bezorgingen worden geleverd.
- Voeg eventueel een inpakservice toe.
- Klik op Opslaan.
Product(en) uitzonderen voor een leveringsoptie(s)
Het kan natuurlijk voorkomen dat je het ene product (bijv. een sierkussen) wel wil laten bezorgen, maar andere producten (zoals banken of breekbare producten) niet wil laten bezorgen. Het is mogelijk om geselecteerde producten uit te zetten voor bepaalde leveringsopties. Als je een leveringsoptie voor een product uit zet, is het voor de consument niet meer mogelijk het dat product te reserveren, te bestellen via click en collect of te laten bezorgen.
Leveringsoptie van product uit zetten via de ZuprCharger App
- Open de ZuprCharger App en log in met je Zupr-account.
- Selecteer de verkooplocatie waarvoor je een product wil aanpassen.
- Klik producten om naar je assortiment te gaan.
- Selecteer het product waarvan je de leveringsopties wil aanpassen.
- Klik op Wijzig product voor verkooplocatie
- Selecteer vervolgens welke leveringsoptie je wel en niet wil aanbieden voor het product.
- Klik op Opslaan.
Leveringsoptie van product uit zetten via de Backoffice
- Ga naar www.zupr.nl/admin en log in met je Zupr-account.
- Selecteer de verkooplocatie waarvoor je een product wil aanpassen.
- Klik op Assortiment in het menu en zoek vervolgens het product dat je wil aanpassen.
- Klik op
en kiest vervolgens voor Instellingen.
- Selecteer vervolgens welke leveringsoptie je wel en niet wil aanbieden voor het product.
- Klik op Opslaan.