Voordat u bestellingen kunt afhandelen, dient u de betaal- en afhaalmogelijkheid Bestellen en thuisbezorgen ingeschakeld te hebben. Lees hier hoe u deze betaal- en afhaalmogelijkheid inschakelt in de beheeromgeving van Zupr.
Een nieuwe bestelling
Zodra een consument één of meerdere producten bij uw winkel bestelt, krijgt u een mail, een melding in de ZuprCharger app en een melding via uw beheeromgeving op www.zupr.nl/admin. Hier vindt u de inhoud van de bestelling. Volg het onderstaande stappenplan om de bestelling af te handelen.
- Open uw mail, de ZuprCharger app of uw beheeromgeving op www.zupr.nl/admin.
- Controleer of de betaalstatus en leveringstype overeenkomen met de bestelling
(betaal status: betaald, leveringstype: bezorgen). - Controleer of u de producten op voorraad heeft.
- Heeft u de producten op voorraad? Klik op de groene Ja knop. Heeft u de producten niet of deels op voorraad, dan kunt u contact opnemen met de klant. selecteer daarvoor Overleg met klant. De bestelling wordt in de wacht gezet totdat u Ja of Nee antwoordt. Kunt u de bestelling niet uitvoeren, klik dan op de groene Nee* knop.
- Leg nadat u op Ja heeft geklikt, de bestelling klaar in de winkel. Zo kan de fietskoerier de bestelling ophalen.
- Klik op Order is afgerond als de fietskoerier de bestelling heeft afgehaald.
*Wanneer u nee selecteert, wordt de order geannuleerd en krijgt de klant automatisch het geld binnen een paar dagen teruggestort.
Een order klaarmaken voor een bezorging
Het is van belang dat u orders correct klaar maakt voor verzending. U neemt de volgende stappen:
- Stuur altijd een kassabon of BTW-bon mee
Heeft de klant niet om een BTW-bon gevraagd, dan volstaat het om een kassabon mee te sturen.
Staat in de order vermeld dat de klant een BTW-bon wenst te ontvangen, dan maakt u een bon op met de meegezonden factuurgegevens en specificeert u het BTW-bedrag van de bestelling. - Zorg dat u de producten goed verpakt
Dit kan bijvoorbeeld in een draagtas uit uw eigen winkel. Zorg bij kwetsbare artikelen dat deze extra goed zijn verpakt om schade tijdens transport te voorkomen. U kunt uiteraard ook promotiemateriaal van uw winkel meesturen of het product als extra attentie inpakken als cadeau. - Plaats goed leesbare bezorggegevens op het pakket
De fietskoerier heeft meer pakketten bij zich en dus is het belangrijk dat hij goed kan zien voor wie de zending bedoeld is. Wij adviseren een wit etiket te gebruiken met daarop duidelijk de naam en het adres van de ontvanger. - Zorg dat de zending op tijd klaar staat
Als u gebruik maakt van een fietskoerierservice dan is het van belang dat de zending klaar staat zodra de fietskoerier bij uw verkooplocatie aankomt. Is het pakket niet klaar, dan kan de fietskoerier hier niet op wachten en zal deze op een later tijdstip terug moeten komen. Dit kan extra kosten met zich meebrengen. - Heeft u vragen of opmerkingen?
Neem dan contact op met onze klantenservice op nummer 085-4011300.