Als je online betalingen mogelijk wilt maken op de websites die werken met het systeem van Zupr, bijvoorbeeld via een lokaal retailplatform of op de website van een merk dat je verkoopt, dan moet Zupr betalingen met credit- en debitcards voor je kunnen afhandelen. Hiervoor werken wij samen met Stripe. Een zogeheten Payment Service Provider, ook wel PSP genoemd, die betaaloplossingen ontwikkelt. Stripe is veilig en snel - we kunnen betalingen bijna direct verwerken. Lees hier meer over Stripe.
Wij hebben de meeste gestelde vragen over Stripe voor je onder elkaar gezet. Klik op de vraag om direct naar het antwoord te gaan. Kijk of je vraag tussen de onderstaande vragen staat. Staat je vraag hier niet tussen, neem dan contact op met Zupr.
- Waarom werkt Zupr met Stripe?
- Hebben consumenten een Stripe account nodig om te kunnen kopen?
- Is Stripe veilig?
- Is Stripe PCI betrouwbaar?
- Wanneer kan ik betalingen accepteren?
- Hoe vaak maakt Stripe geld over naar mijn bankrekening?
- Hoe gaat Stripe om met vervalste creditcards en bestellingen?
- Wat zijn de kosten voor Stripe?
- Wat zijn de kosten van een terugbetaling?
- Kan ik zelf via Stripe terugbetalen?
- Ik heb problemen met verbinding maken met Stripe.
- Hoe kan ik mijn Stripe account annuleren?
1. Waarom werkt Zupr met Stripe?
Er zijn meerdere redenen waarom wij voor Stripe hebben gekozen als betaalafhandelaar. De belangrijkste is dat we met Stripe kunnen aanbieden dat consumenten in een keer kunnen afrekenen als ze producten van verschillende winkels in hun winkelmandje hebben geplaatst. Bij veel andere betaaloplossing is dit niet mogelijk. Ook van belang is dat Stripe een sterke focus heeft op MKB-oplossingen wat goed past bij veel van onze klanten, ze zijn internationaal vertegenwoordigd, hebben een uitstekend beveiligd platform en hebben zeer goede tools voor webdevelopers.
Lees meer over andere bedrijven die werken met Stripe
2. Hebben consumenten een Stripe account nodig om te kunnen kopen?
Nee, het enige dat nodig is, is een creditcard of debitcard met het Visa of Mastercard
3. Is Stripe veilig?
Ja, Stripe neemt de strengste voorwaarden in acht ten aanzien van veiligheid in deze branche.
4. Is Stripe PCI betrouwbaar?
Ja, Stripe is gecertificeerd als PCI Niveau 1 Service Provider.
5. Wanneer kan ik betalingen accepteren?
Je kan betalingen accepteren zodra je Stripe-account is aangemaakt en gevalideerd. Stripe zorgt voor alle transacties.
6. Hoe vaak maakt Stripe geld over naar mijn bankrekening?
Stripe maakt elke dag geld over naar je bankrekening met een vertraging van 7 dagen. DIt betekent dat er tussen de ontvangst van een betaling en het overboeken naar je bankrekening 7 dagen zitten.
Houd er rekening mee dat de meeste banken alleen overdrachten verwerken op werkdagen, hierdoor kan de totale overdrachttijd een paar dagen langer zijn
7. Hoe gaat Stripe om met vervalste creditcards en bestellingen?
Stripe voorkomt fraude door verdachte activiteiten op te sporen. Bijvoorbeeld, transacties voor herhalende bestellingen worden geweigerd. Stripe werkt samen met mondiale partners en creditcard netwerken om fraude te controleren.
8. Wat zijn de kosten voor Stripe?
Bij Zupr werken we met Stripe Express en Custom accounts. De kosten die Stripe voor deze accounts bij ons als platfom in rekening brengt, rekenen wij een-op-een aan je door. Dat doen we ook met de transactiekoten die iDEAL per betaling in rekening brengt. Je vindt de laatste versie van de Stripe Connect prijzen en transactiekosten op hun website. Lees meer over de kostenopbouw van Stripe Express en Custom accounts
Lees meer over de transactiekosten van in Nederland gebruikte betaalmethoden
9. Wat zijn de kosten van een terugbetaling?
Terugbetalingen aan consumenten zijn gratis bij Stripe. Indien we een bestelling terugbetalen via het Stripe systeem worden dus alleen de transactiekosten van de betaling die de consument heeft gedaan, bij je in rekening gebracht. Voor een iDEAL betaling is dit bij het schrijven van dit artikel €0,29.
10. Kan ik zelf via Stripe terugbetalen?
Nee, dit is niet mogelijk. Terugbetalingen aan klanten worden geheel geautomatiseerd uitgevoerd wanneer je doorgeeft een bestelling niet te kunnen leveren. Je hoeft verder niets te doen.
11. Ik heb problemen met verbinding maken met Stripe.
Als je een bericht krijgt dat het account al bestaat wanneer je je aanmeldt voor Stripe, kan het zijn dat je reeds een account heeft bij Stripe. Begin het proces opnieuw, en log in met je huidige Stripe-account gegevens.
Je kan Stripe direct een e-mail sturen via support@stripe.com
Zoek antwoorden op je vraag in de Stripe ondersteuning sectie
12. Hoe kan ik mijn Stripe account annuleren?
Je kan eenvoudig je Stripe account door contact met Zupr op te nemen. Heb je geen negatieve balans op je account dan kunnen wij je account voor je annuleren.