- In dit artikel leggen we uit hoe je een Stripe-account aanmaakt als V.O.F. of B.V..
- Heb je een eenmanszaak? Lees dan: Hoe maak ik een Stripe-account aan als eenmanszaak?
- Wil je eerst meer weten over Stripe? Klik dan hier of bezoek de website van Stripe.
Link voor aanmaken Stripe-account
Heb je nog geen Stripe-account, dan kan je deze aanmaken via de dashboardpagina van je Zupr-account (www.zupr.nl/admin). In het linker menu gaat je naar het scher ‘bestellingen’. Hier vind je de knop ‘Stripe-account toegevoegen’. Let op, je ziet dit alleen als je bent ingelogd als "locatie". Lees hier hoe u de juiste rol selecteert.
Wanneer je op 'Stripe-account toevoegen' klikt, word je doorgeleid naar het aanmeldformulier van Stripe. Daar geef je in een aantal stappen eenmalig je gegevens en je bankrekeningnummer voor uitbetalingen door. Na verificatie van de gegevens word je account actief en kan je direct online bestellingen ontvangen via Zupr.
Stap 1 - Basisgegevens
Bovenaan het formulier zie je de naam Zupr Holding BV staan. Dit is het Stripe-platformaccount van Zupr. Je eigen Stripe-account komt hier onder te hangen. Komen er orders voor je winkel of verkooplocatie binnen, dan worden deze bedragen via je Stripe-account overgemaakt naar op je bankrekening.
Land
Hier vul je het land in waar je met je winkel of verkooppunt bent gevestigd en/of economisch actief bent.
Type entiteit
Heb je een eenmanszaak? Selecteer dan "Natuurlijk persoon of eenmanszaak".
Heb je een V.O.F. of B.V.? Selecteer dan "Bedrijf"
Mobiel nummer
Voer hier je mobiele telefoonnummer in.
E-mailadres
Voer hier het e-mailadres in waar Stripe contact met je kan opnemen in het geval van belangrijke updates. Bijvoorbeeld om door te geven dat het aanmaken van uw account is geslaagd.
Vervolgens klikt op de knop "Volgende ->". Stripe stuurt dan een 6-cijferige code per SMS naar het door jouw opgegeven mobiele nummer dat je vervolgens invult in het volgende scherm.
Controle mobiele nummer
De tekst van de SMS die je ontvangt is: Je verificatiecode is 123-456 om betalingen van Zupr Holding BV te ontvangen. Deel deze code met niemand.
Uiteraard is de code anders dan in het voorbeeld hierboven. Heb je geen code ontvangen? Klik dan op "Code opnieuw versturen".
Wil je liever een ander mobiel nummer gebruiken? Klik dan op "Een ander mobiel nummer gebruiken". Je gaat dan naar het vorige scherm en kunt daar een ander mobiel nummer invoeren.
Stap 2 - Bedrijfsgegevens (bij V.O.F. of B.V.)
Juridische bedrijfsnaam
Hier voer je de officiële bedrijfsnaam in zoals deze staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en wordt gebruikt door de Belastingdienst.
Handelend onder de naam (optioneel)
De naam waaronder je bedrijf richting consumenten handelt, indien anders dan de juridische naam.
Geregistreerd bedrijfsadres
Het officiële bedrijfsadres zoals dit geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel. Dit kan dus een ander adres zijn dat het adres van de winkel of verkooplocatie. Bijvoorbeeld je woonadres. Heb je geen bedrijfsadres? Voer dan uw huisadres in.
KvK-nummer
Het 8-cijferige nummer waarmee je ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel.
Telefoonnummer bedrijf
Het telefoonnummer van je bedrijf. Dit kan uiteraard ook jouw mobiele nummer zijn.
Industrie
Hier selecteer je in het dropdown-menu (Selecteer je branche...) de branche waar je winkel of verkooppunt in actief is. Een overzicht van de meest voorkomende branches die je kunt opgeven:
- Versproducten
Verkoop je voornamelijk verse voedingsmiddelen en/of dranken? Bijvoorbeeld als groenteman, warme bakker, slager of versmarkt. Selecteer dan het item "Eten en drinken" en vervolgens de optie "Kruidenierszaken". - Tabak & alcohol
Verkoop je tabaksproducten, e-sigaretten of alcoholische dranken? Selecteer dan het item "Gereguleerde items en producten met een minimumleeftijd" en kies daar voor de relevante optie. - Overige detailhandel
Voor de meeste andere branches selecteer je het item "Detailhandel" en kies je daar voor de relevante optie.
Website bedrijf
Heb je een website of webshop? Dan voer je hier de domeinnaam in.
Heb je geen website? Dan kan je ook een link naar bijvoorbeeld uw Linkedin-profiel opgeven of een beschrijving toevoegen van de producten die je verkoopt.
Om een beschrijving toe te voegen, klik je op de link "een beschrijving van het product toevoegen". Het volstaat om hier in te vullen:
"Wij verkopen producten aan consumenten via het Zupr-retailplatform (www.zupr.io)."
Stap 3 - Bedrijfsvertegenwoordiger (bij V.O.F. of B.V.)
Het Stripe-account voor je winkelketen, - winkel of verkooplocatie mag alleen aangemaakt worden door een persoon die daartoe gerechtigd is. Ben je dit niet? Vraag dan een persoon binnen je bedrijf die dit wel is.
Juridische naam
Hier voer je jouw officiële voornaam en achternaam in zoals deze ook in je paspoort (of dat van de gerechtigde persoon / bedrijfsvertegenwoordiger) staan vermeld.
E-mailadres
Hier staat het e-mailadres ingevuld dat je in stap 1 heeft ingevuld.
Functietitel
De functietitel van de bedrijfsvertegenwoordiger.
Geboortedatum
Hier vul je de geboortedatum in van de bedrijfsvertegenwoordiger volgens de indeling dag/maand/jaar -> 01/01/1975
Huisadres
Hier voer je het huisadres van de bedrijfsvertegenwoordiger in.
Telefoonnummer
Hier staat het mobiele telefoonnummer dat je bij stap 1 al heeft ingevuld. Je kunt hier ook het vaste telefoonnummer van je huisadres invoeren, maar dit is niet noodzakelijk.
Bij de twee laatste vragen is het van belang dat je bevestigt dat je gerechtigd bent om het Stripe-account aan te maken. Dit is het geval als u de enige persoon bent die meer dan 25% van het bedrijf bezit of het enige lid bent in de raad van bestuur van het bedrijf. Is dit niet het geval, dan zullen ook andere bedrijfsvertegenwoordigers hun gegevens moeten aanleveren bij Stripe. Dit wijst zich verder vanzelf bij het aanmaken van uw Stripe-acocunt. Heb je toch nog vragen over hoe je dit moet invullen, dan kan je contact met ons opnemen.
Stap 4 - Je bankgegevens

In dit scherm geef je door op welke bankrekening het geld moet worden gestort dat je heeft verdiend met je online verkopen via het Zupr-platform.
Valuta
Het type valuta waarin je uitbetaald wordt. Dit staat standaard op EUR - Euro.
Land van bankrekening
Dit is het land waar de bank van je bankrekening is gevestigd. Meestal zal dit Nederland zijn.
IBAN
Hier vul je het bankrekeningnummer (IBAN) in waarop je uitbetaald wenst te worden.
IBAN bevestigen
Hier vul je ter controle nogmaals je bankrekeningnummer (IBAN) in.
Stap 5 - Overzicht gegevens
Ter controle krijg je nog een overzicht te zien van de door u ingevoerde gegevens. De drie belangrijkste elementen komen nogmaals terug:
Bedrijfsgegevens
Management en eigenaren
Uitbetalingsgegevens
Mocht je nog aanpassingen willen maken, dan kan dit door op de potloodiconen te klikken of de "Bijwerken" knop achter de weergegeven informatie.
Door op de "Gereed ->" knop te klikken, bevestig je dat de ingevoerde gegevens volledig en correct zijn, ga je akkoord met de Connected Account Agreement en wordt uw Stripe-account aangemaakt.
Vervolgens keer je terug naar een pagina van Zupr waar je geïnformeerd wordt of het aanmaken van je Stripe-account is geslaagd. Zodra je account is geverifieerd, kan je betalingen ontvangen op het Zupr-platform.